Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
motoršport: Z Autodromu v Moste si O. Fekete doniesol 4 poháre   Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 13.08.2012;

Keď väčšina pracujúcich trávi letnú dovolenku niekde pri vode alebo v prírode, športoví pretekári sa venujú svojej vášni. Nebolo tomu inak ani na začiatku augusta. Tentokrát sa na okruhu Autodrómu v Moste v Českej republike konali Majstrovstvá FIA zóny strednej Európy a Medzinárodné majstrovstvá Českej republiky (MMČR). Okrem týchto pretekov sa na známom okruhu jazdili aj dalšie významné závody. Takže, začiatok augusta a následný víkend bol pre usporiadateľov pretekov bežným pracovným týždňom.

zväčšiť obrázok Preteky v tomto severozápadnom českom meste sa datujú od roku 1947, keď 25.mája bol na trati, vytíčenej okolo miestneho pivovaru, odštartovaný prvý rýchlostný pretek motocyklov. Od toho času sa na provizórnych okruhoch a komunikáciách dialničného typu konalo v Moste a jeho blízkom okolí 22 motocyklových a 35 automobilových pretekov. V roku 1978 sa začal stavať nový "mostecký okruh" a 26.6.1983 bol na ňom usporiadaný prvý skúšobný závod automobilov. A ako vyzerá trať tohto okruhu dnes? Dlhá je 4.219 metrov so šírkou od 12-15 m. Najdlhšia rovinka meria 792 m a najkratší rovný úsek má 150 m. Na okruhu sa jazdí v smere hodinových ručičiek cez 12 pravotočivých a 9 ľavotočivých zákrut. Na okruhu je celkové prevýšenie 12,04 m s maximálnym stúpaním +2,8% a minimálnym klesaním -3,2%. Traťový rekord v kategórii osobných automobilov stanovil Nemec Stefan Mücke, ktorý dňa 15.5.2009 na automobile Mercedes Benz C-Klasse DTM dosiahol zatiaľ neprekonaný okruhový čas 1:25,610 minúty.
______________________________________________________________________________________________

AUTODROM MOST (2.-5. august 2012)

V medzinárodnej účasti na tohtoročnom podujatí nemohol chýbať ani náš mladý talentovaný okruhový pretekár Ondrej Fekete z Presskam AutoSportTeamu. A tak sa kamión s naloženým Seat Leonom vybral na cestu dlhú 481 kilometrov. Vo štvrtok 2. augusta sa musel Seat Leon zúčastniť technického preberania vozidiel, aby sa ešte v ten istý deň mohol na ňom Ondrej zúčastniť voľného tréningu. Využil ho na oboznámenie sa s novou traťou a na doladenie auta. V piatok 3. augusta o 10. hodine bola odštartovaná kvalifikácia na prvý závod. Zo slovenských pretekárov sa na sobotňajší pretek kvalifikoval Marián Rajnoha, V. Hybáček a aj nami mediálne podporovaný Ondrej Fekete.

Závod sa štartoval letmým štartom systémom Indianapolis. Po jednom zahrievacom kole sa vozidlá zastavia na štartovom rošte. Po odštartovaní, za doprovodu sprievodného vozidla, prejdú ešte jedno kolo a až po odbočení doprovodného vozidla do depovej uličky sa môžu naplno rozbehnúť.

V zahrievacom kole sa na Ondrejovom Leone uvolnila zadná čast výfuku, tak sa rozhodol namiesto na štartovací rošt zájsť do depa, kde mu mechanici závadu rýchlo odstránili. Z depa na dráhu sa vrátiť nemohol. Musel počkat v depovej uličke kým ostatní pretekári prejdú jedno kolo, aby sa po letmom štarte mohol za nich zaradiť. Na trať sa dostal ako posledný. Ostatných pretekárov začal doslova naháňať. Postupne sa prepracoval medzi najrýchlejších. Nakoniec sa prebojoval až za Mariána Rajnohu, ktorý jazdil na výkonnejšom stroji ako Ondrej. Marián jednu zákrutu nezvládol, dostal "hodiny", čo Ondrej okamžite využil. Predbehol ho a tak došiel do ciela druhý za R. Ostaševským, jazdcom z Českej republiky, ktorý jazdil na Renaulte Clio RS.

Program posledných dní podujatia bol veľmi nabitý. Pre časovú tiesen sa nekonala kvalifikácia na druhý pretek. Jazdci sa na rošt zoradili podla výsledov z predošlého preteku. Na štartovacie pole sa nepostavil slovenský jazdec Hybáček, pretože nedokončil prvý pretek. Čech Ostaševský, ktorý síce prvý pretek vyhral, nenastúpil pre poruchu vozidla. A tak v zúženej konkurencii pretekárov sa O. Fekete striedal so slovenským jazdcom Mariánom Rajnohom. Keď sa Fekete prebojoval pred Rajnohu a začal sa mu vzďalovať, zacítiľ ako sa mu roztancovalo ľavé predné koleso. Ešte netušil, čo sa stalo, ale uvedomil si, že s nasadeným tempom už pretek nedokončí. Vozidlo s uvoľneným čapom riadenia sa nedalo dobre ovládať, začalo na trati plávať a v ďalšej zákrute ho vynieslo mimo trať. To bola nová šanca pre Rajnohu, ktorý ju okamžite využil. Ondrej sa síce vrátil na trať, ale rýchlosť jazdy musel výrazne spomaliť. Napriek ďalšej smole (technickej poruche auta), ktorá ho jeho krátkou pretekárskou kariérou v Presskam MotoSportTeame už tradične sprevádza, "doplával" do cieľa na druhej pozícii. Tento raz si títo dvaja vekom aj výkonom motora vzdialení jazdci vymenili posty na pódiu pre víťazov. M. Rajnoha sa postavil na stupeň pre víťaza a O. Feketemu sa ušlo zase len druhé miesto.

Z mosteckého okruhu vo dvoch pretekoch v kategórii D4-2000 (sériové automobily s objemom motora do 2000 ccm) si Ondrej Fekete odniesol ďalšie skúsenosti, dva poháre za druhé miesto a dva poháre tiež za prvé miesto v kategórii Junior. Body pripísané z týchto pretekov zabezpečili Ondrejovi v priebežnom hodnotení 102 bodov v súťaži Medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky (MMSR 2012) v pretrekoch automobilov na okruhu (PAO), čo ho posunulo na prvú priečku. Ondrej Fekete so 143 bodmi obsadil podľa priebežného poradia najvyššiu priečku aj v kategórii "Junior" pred druhým Matejom Konôpkom (125 bodov) a Matejom Homolom so 79 bodmi.

Vedenie AutoSportTeamu Presskam, ktorý Ondrej Fekete svojimi jazdeckými výkonmi reprezentuje, by sa malo zamyslieť nad tým, či tomuto nádejnému jazdcovi pripravuje to najlepšie, čo vo svojom pretekárskom portfóliu momentálne má. Sme presvedčení o tom, že skromný, a ešte neskúsený Ondrej Fekete má na to, aby raz vystúpil aj na stupeň najvyšší a to nielen v kategórii juniorov. Držíme mu palce.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Staršie články:
O. Feketemu zlyhala technika automobilu, aj tak je tretí
O. Fekete zbieral poháre aj na maďarskom Hungaroringu
Testovacie jazdy Ondreja Feketeho
Ďalšie úspechy začínajúceho pretekára Ondreja Fekete
Objavil AutoSportTeam PRESSKAM nový talent?

  

[ Späť na motoršport | Zoznam sekcií ]